Lobby

Gerry Bibby

Ausstellung

6. Mai – 11. Jun 2023 Eröffnung 5. Mai 18:00 Eintritt frei 5 Mai 21:00 Set von Eric D. Clark 27 Mai 17:00 RSVP mit Gerry Bibby & Gästen

LOBBY

Gerry Bibby, Lobby. Courtesy der Künstler

In Gerry Bibbys Lobby werden Abhängigkeiten weder geleugnet noch verdinglicht, sondern als Grundlage jedes sozialen Gefüges anerkannt. Architektonische Elemente, Möbel und Text werden miteinander vermengt und in neue Konstellationen innerhalb der Klosterruine gebracht, die soziale Interaktionen andeuten. Indem Bibby Materialien und die Funktionen von Objekten umdeutet und umarbeitet, lässt er Potenzial für Protest, Selbstbestimmung und Poesie entstehen. Als Ort der Gemeinsamkeit, des Verwaltens, des Verweilens, der Präsentation oder der Verhandlung kann ein Tisch durch Neuanordnung zugleich auf die Reibungen, Brüche und Lücken in den Zwischenräumen der Öffentlichkeit verweisen.

Biographie

Gerry Bibby’s Arbeiten wurden in zahlreichen internationalen Einzelausstellungen präsentiert, darunter “PUBLIC”, Lumiar Cité, Lissabon, “Game on Tilt”, Midway Contemporary Art, Minneapolis und “In Case of Emergency”, O-Town House, Los Angeles (2018); “Auto Fictions”, Taylor Macklin, Zürich (2017); “Conversation in a Yes/No Landscape. Insect Incest” (mit Henrik Olesen), Deborah Schamoni, München (2016); “Flexing Muscle” (mit dem Bureau of Writing), 20. Biennale von Sydney (2016); “Yes No Future”, Point Center for Contemporary Art, Nikosia, Zypern (2015); KUB Arena” (mit Juliette Blightman), Kunsthaus Bregenz (2014); “Combination Boiler”, The Showroom, London (2014); Frieze Projects, Frieze London (2013); und La Biennale de Lyon (2013). Gruppenausstellungen und Projekte, an denen er teilnahm, umfassen unter anderem Kunsthaus Hamburg (2021); NU Performance Festival Tallinn (2021); Busan Biennale, Südkorea (2020); Museo Reina Sofia (mit Henrik Olesen) (Madrid); Statens Museum for Kunst (Kopenhagen), Institute of Modern Art (Brisbane), Kunsthalle Bern, Museum für Gegenwartskunst (Basel), Hamburger Bahnhof (Berlin), Arnolfini (Bristol), Serpentine Galleries (London), Bergen Kunsthall und Palais de Tokyo (Paris). Er ist Autor des Buches “The Drumhead”, das 2014 bei Sternberg Press, Berlin, erschienen ist. Er schrieb für das Berliner Kunstmagazin Starship. Gerry Bibby ist Professor an der Akademie der Bildenden Künste, München. Er lebt und arbeitet in Berlin.

Event

Durch performative Lesungen werden die präsentierten Installationen aktiviert und in neue Konstellationen gebracht.

Der Künstler schreibt:

„Much of Lobby has been wrapped up in an amplified call & response dynamic. Beginning, like most exhibitions, with the curator‘s initial invitation, a whole series of requests, expectations fulfilled or otherwise, obstructions, deals & decisions followed.

Invitations 1–11 as sculpture began with me digesting numerous images of table-shapes coupled with reportage of large-scale decision making. These followed with call-outs in the form of letters I addressed to all the city & state buildings, cultural institutions, and even the local fire station, in direct proximity to the ruin.

I wrote:

“I write here however with a wish to also include your involvement in the process of the exhibition’s making by contributing commonplace objects from your working surrounds.”

“To be expected the same area now looks very different and the numerous people who visit today will encounter an entirely other view through a train’s window.”

&

“Despite during this time and still not being able to engage electorally in Germany […] I would suggest my experience as an immigrant has allowed me a complex vantage point from which to think of place and my relation to it.”

 

Some replied, others didn’t. But now that all this combines in object form on site — I also wrote “[…] I am particularly interested in tables that promote the coming together of many bodies” – the Invitations are ripe for response.

A number of guests will join a gathering for readings of some borrowed & new texts, and discussion on Saturday the 27th May at 5pm. Please join regardless of having replied or not.

Until then,
Gerry Bibby“

Dank an
Enver Hadzijaj, Tomaso De Luca, Julia Jung, Nick Haseloff, Timothy Davies, Klara Liden, Nicola Dietrich, Niclas Riepshoff, Marco Bruzzone, Xenia Bond, Valentin Cafuk, Mica Dans, Barbara Quintin, Alexandr Rossman, Angharad Williams & everyone at Kiefholzstrasse, Jakob Dietmann, Benjamin Hünninghaus, Frau Zimmermann, Mario Arnold, Lungo Damien, Nadja Abt & Nora Schultz, Eric D. Clark

Mit großzügiger Unterstützung von

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